Avgift

Avgift till föreningen betalas in månadsvis i förskott. Avier delas ut till samtliga. Det finns även möjlighet till Autogiro.

I avgiften ingår VA, Kabel-TV, tillgång till tvättstuga samt vindsförråd.
Kabel-TV och Bredband

Leverantör av Kabel-TV är Com Hem. Basutbudet ingår i avgiften. Comhem levererar även bredband via kabel-tv nätet. Var och en tecknar sig för internet.
El

Föreningen har ett kollektivt el-avtal och fakturerar dig som medlem en gång var tredje månad. Nytt från 2007 är att el och avgift/hyra kommer på samma avi.

Uthyrning i andra hand
Om du planerar att hyra ut din lägenhet i andra hand måste du först ha godkännande från styrelsen. Styrelsen godkänner generellt inte uthyrning i andra hand, men undantag förekommer. Det är förbjudet att hyra ut utan tillstånd av styrelsen.

Ansökan lämnas skriftligen in till styrelsen innehållande en motivering om varför du vill hyra ut.

Saknar du kontrakt kan du få ett av styrelsen. Är din lägenhet pantsatt måste du i många fall ha godkännande från pantsättaren innan en uthyrning kan ske.
Försäljning

Vid en försäljning av din bostadsrätt är det en del information som du som säljare behöver meddela din mäklare.

Du kan till en början meddela mäklaren adressen till hemsidan.

På första sidan finns det en menypunkt som heter mäklarbild. Där finns det mesta mäklaren behöver veta.
Övrigt

Det finns en samlingslokal på Norra Vägen 2 för utlåning mot en avgift. Lokalen används vid styrelsemöten men går även att använda som övernattningslokal.
Läs mer om det här.

I källaren finns det Cykelförråd. Dessa förråd är endast avsedda för Cyklar.